Opinie w Google – czyli czym kierują się konsumenci?


Opinie Google to w tej chwili najpopularniejszy i najszybszy sposób na znalezienie przydatnych informacji na temat produktów, usług czy miejsc, które warto odwiedzić. Ważne, aby mieć świadomość, dlaczego się tak dzieje i dla kogo jest to istotne.

Dlaczego opinie są tak popularne?

Po pierwsze popularność opinii Google bierze się z ich dostępności. Każdy, kto ma kilka minut czasu może dodać własną opinię na temat konkretnej marki. Jeszcze szybciej działa wyszukanie interesujących nas wpisów. Nie potrzebujemy szukać konkretnych stron z forami, czy posiadać konto w mediach społecznościowych. Wystarczy wpisać odpowiednią nazwę w wyszukiwarce. Ważne też jest, że tych opinii jest po prostu dużo. Nawet małe lokale gastronomiczne czy sklepiki mogą liczyć na choćby kilka opinii. Czym więc kierują się konsumenci przy pisaniu opinii?

Kto najchętniej zamieszcza opinie?

Przyjmuje się, że najchętniej wpisów dokonują konsumenci bardzo zadowoleni lub bardzo niezadowoleni. Osoby te mniej lub bardziej wylewnie skupiają się na jakości zakupionego sprzętu, smaku jedzenia, obsłudze czy cenach. Oczywiście każdy opisuje to, co dla niego istotne. Dla jednych może to być obsługa kelnera, dla innych usługi serwisowe. Ważne, że dla przeciętnego konsumenta ciągle powiększająca się baza opinii jest świetnym punktem wyjścia do poszukiwań i podejmowania odpowiednich decyzji.

Kto przegląda opinie w Internecie?

Według różnych badań odsetek osób przeglądających opinie w sieci jest ogromny i sięga 80-90 procent. Dotyczy to tych konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu czytają na ten temat opinie. Dlatego właśnie owa kwestia powinna być bardzo poważnie traktowana nie tylko przez duże marki, ale może najbardziej przez mniejsze firmy, których wizerunek w dużej mierze będzie zależał od tych opinii. Warto więc, dbając o własną pozycję na rynku, podjąć szereg działań, które mogą pomóc wyprzedzić konkurencję.

Co daje nawiązanie współpracy z agencją marketingową?

Wiążąc się z profesjonalną agencją marketingową, będziemy mieli pewność, że cała kampania będzie przeprowadzona profesjonalnie i pozwoli na uniknięcie typowych błędów. Należy do nich np. wpisywanie wielu pozytywnych opinii na „5”, nie zważając na to, że średnia ocen powyżej 4,6-4,8 nie działa pozytywnie na konsumentów, którzy podejrzewają, że coś jest tu nie tak. Podobny efekt może wywołać tzw. efekt podkówki. Jest to sytuacja, gdy w opiniach na temat jakiejś marki mamy do czynienia głownie ze skrajnymi ocenami: „5” i „1”. Jest to oczywisty komunikat dla konsumenta, że prawdopodobnie te najniższe oceny są prawdziwe, a te wysokie niekoniecznie.

Ponieważ trend związany z opiniami rozwija się coraz bardziej, a Google wprowadza nowe usługi, jak Wizytówka Google, trzeba mieć świadomość, że jest i będzie to bardzo ważna przestrzeń dla marek i ich konsumentów.

Click to rate this post!
[Total: 5 Average: 5]

Have any Question or Comment?

One comment on “Opinie w Google – czyli czym kierują się konsumenci?

Olaf2

Każdemu się pewnie nie raz zdarzyło szukać jakiejś knajpy na wyjeździe. Dzięki wizytówkom łatwiej podjąć decyzję. A czy to marketing, czy naturalne działania – czy to ma znaczenie, skoro widzę apetyczne steki i mogę skorzystać?

Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *