Prowadzenie działań w sieci wymaga podejmowania wielu czynności. Wszystkie one muszą być wykonywane rzetelnie i dokładnie. Co oznacza skrót SEM czy łączy się on z SEO? Te pojęcia są podobne do siebie z nazwy, jednak bardzo mocno różnią się od siebie w wielu kwestiach. Co więc oznacza skrót SEM i czym różni się on od SEO?
Co oznacza skrót SEM?
Skrót SEM pochodzi od angielskich słów Search Engine Marketing jest to po prostu marketing w wyszukiwarce internetowej? Polega to na promowaniu marki w sieci przez zwiększanie jej widoczności w Google. Te działania marketingowe zwykle skupiają się na płatnych wynikach wyszukiwania, zwykle są to linki sponsorowane, ale będą to też działania związane z optymalizacją stron internetowych. Celem Search Engine Marketing jest docieranie z informacją o marce, do osób, które są zainteresowane danym produktem i usługą i szukają tych informacji w sieci. Skrót SEM jest często mylony ze skrótem SEO, co jest dużym błędem, ponieważ podobne są one tylko z nazwy, ich pojęcia oznaczają coś zupełnie innego.
Co oznacza skrót SEO?
Skrót SEO podobnie jak skrót SEM pochodzi od angielskich słów, czyli Search Engine Optimalization oznacza pozycjonowanie stron internetowych. Jest to podejmowanie wszystkich działań, które będą zmierzały do zwiększenia pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania te prowadzi się też po to, by zwiększyć widoczność strony oraz by zwiększył się na niej ruch. Najczęściej podejmuje się czynności na stronie by dopasować ją do wymagań jakie mają algorytmy wyszukiwarek internetowych. Coraz więcej firm zauważa korzyści płynące zarówno z SEM jak i z SEO.
Jakie korzyści daje optymalizacja SEO?
Optymalizacja strony internetowej daje bardzo dużo korzyści firmom, jednak stanie się tak tylko w momencie, kiedy zostanie ona odpowiednio przeprowadzona. Do zalet Search Engine Optimalization należą:
– Niski koszt prowadzenia tych działań – działania te pochłaniają dużą ilość czasu i pieniędzy na samym początku, z czasem nie wymagają one już takiego nakładu pracy, a pieniądze zaczynają się zwracać. Zyski są generowane bez większego wysiłku ze strony osoby, która prowadzi witrynę. Dzięki temu, że zwiększa się widoczność strony zdecydowana większość klientów również się na niej pojawia. Co powoduje, że również i szansa na dokonanie przez nich zakupów rośnie.
– Możliwość pozyskania wartościowego ruchu – dzięki działaniom SEO można pozyskać wartościowy ruch na stronie. to wyszukiwarki internetowe generują ważny ruch, dzieje się tak, dlatego, że to właśnie tam wszyscy użytkownicy Internetu wpisują swoje zapytania i frazy. Dla posiadaczy biznesów jest to bardzo cenna informacja, ponieważ w momencie, kiedy klientów interesuje dana rzecz szukają jej oni w wyszukiwarce.
Optymalizacja ma jeszcze wiele innych korzyści natomiast jakie korzyści ma marketing w wyszukiwarce internetowej?
Jakie korzyści daje SEM?
Podobnie jak w przypadku SEO, SEM może nieść za sobą wiele korzyści w momencie, kiedy będzie prowadzony dokładnie i z dużym zaangażowaniem. Do jego głównych zalet należą:
– Szybko widoczne efekty podejmowanych działań – płatne linki pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania, a jak wiadomo to właśnie te witryny, które są wyświetlane najwyżej są też najczęściej odwiedzane przez użytkowników. Co więcej jest to widoczne znacznie szybciej niż w przypadku pozycjonowania, to rozwiązanie jest więc lepsze dla osób, którym zależy na zauważalnym zwiększeniu ruchu na stronie w szybkim czasie.
Nienachalna reklama – w sieci jest bardzo dużo przekazu reklamowego co powoduje, że konsumenci są już nimi bardzo zmęczeni i przez to też nie zwracają już uwagi na niektóre reklamy. Reklama w wyszukiwarce jest nienachalna i jednocześnie mocno dopasowana do potrzeb i wymagań klientów. Coraz więcej firm zauważa jej potencjał i decyduje się właśnie na tę formę promocji.
Zarówno SEM jak i SEO są dobrym narzędziem do promowania swojej marki w sieci, muszą one jednak być prowadzone przez osoby, które się na tym znają i posiadają doświadczenie w podejmowaniu takich działań.