
Czy grafika w marketingu jest ważna? Działania marketingowe w głównej mierze odbywają się w Internecie czego skutkiem jest ogromna liczba treści i reklam. Wszystko to powoduje, że potencjalni klienci są nią mocno zmęczeni. Rozpoczyna się wówczas swego rodzaju walka o klienta oraz jego uwagę. Firmy robią to na bardzo dużo sposobów. Jednym z nich jest używanie grafik do przyciągnięcia uwagi. Pojawia się jednak pytanie czy grafika w marketingu jest ważna? Oczywiście, że tak. Jak podają wyniki badań, ludzki mózg dużo lepiej przyswaja obrazy. Dlatego też warto używać grafiki w swoich działaniach promocyjnych.
Czy grafika w marketingu jest ważna?
Czy grafika w marketingu jest ważna? Zdecydowanie tak. Jak już zostało to wspomniane, ludzki mózg zdecydowanie łatwiej i co najważniejsze, w działaniach marketingowych, szybciej przyswaja obraz. Co więcej posty, które zawierają grafikę, dużo lepiej się wyświetlają
i zwiększają zasięgi. Można także powiedzieć, że dzięki grafikom kreowany jest wizerunek marki. Bez wątpienia można więc stwierdzić, że grafika w marketingu jest ważna. Jednak nie może być to byle jaka grafika. Udostępnianie obrazów, bo tak trzeba, może mieć bardzo złe skutki i nie przyniesie zamierzonych efektów. Odpowiednio przygotowana grafika powinna wyrażać to co firma chce przekazać i najlepiej, aby wzbudzała w odbiorcach pewne emocje. Jak więc sprawić, by grafika w marketingu była skuteczna?
Co zrobić, by grafika w marketingu była skuteczna?
Istnieje kilka sposób na to, aby grafika w marketingu była skuteczna i przynosiła firmie zamierzone efekty. Oto one.
- Grafika powinna być rozpoznawalna i łatwa w odbiorze – tak jak to już zostało powiedziane wcześniej, reklam w Internecie nie brakuje, wręcz przeciwnie jest ich bardzo dużo, co powoduje, że użytkownicy nie przykładają dużej uwagi do pojawiających się treści. Musi pojawić się coś co ich naprawdę zainteresuje. Warto więc zadbać o to, aby umieszczona grafika, była rozpoznawalna i spójna. Nie bez powodu niektóre marki używają pewne charakterystyczne kolorystyki, logotypy i tak dalej. Działanie to może doprowadzić do tego, że odbiorca będzie bardziej rozpoznawał treści i prawdopodobnie jego uwaga będzie większa. Co więcej musi też pojawić się jasność przekazu. Ładna grafika nie wystarczy, warto dodać jeszcze wezwanie do działania bądź informacje o ofercie. To zdecydowanie lepiej dotrze do odbiorcy.
- Odpowiednio dobrana kompozycja – kolejnym ważnym elementem jest dobranie kompozycji. Biorąc pod uwagę to jak działa ludzki mózg, najważniejsze informacje powinny pojawiać się po lewej stronie, ponieważ to one trafią do prawej półkuli, która jest bardziej kreatywna i to do nie trafiają elementy graficzne. Co więcej warto też kierować wzrokiem odbiorcy. Można to zrobić umieszczając postać na grafice, która będzie patrzyła na odbiorcę, ciężko jest wówczas nie odwzajemnić wzroku, człowiek ma również taki nawyk, że spogląda w kierunku, w którym patrzy inna osoba. Warto więc wykorzystać te ciekawostki do własnych celów.
- Odpowiednio dobrane kolory – kolory nazywane są najpotężniejszą metodą projektowania. Są one bardzo ważne, ponieważ mocno wpływają na emocje odbiorców. Na przykład kolor żółty zwykle kojarzy się z optymizmem i ciepłem, natomiast kolor niebieski to zaufanie i niezależność. Co więcej, kontrast jest bardzo ważny, to on przyciągnie uwagę użytkownika. Warto więc wziąć pod uwagę również te informacje pod uwagę.
- Warto postawić na oryginalność – przez to, że treści w sieci nie brakuje warto pokazać coś oryginalnego, wyróżniającego się. To właśnie to co na początku wydaje się absurdalne z czasem staje się być genialnym pomysłem.
Czy grafika w marketingu jest ważna? Jest wiele czynników, które wpływają na to jak obraz odbierany jest przez użytkowników. Mimo tego, że wiele badań zostało przeprowadzonych na ten temat, to jednak nie da się jednoznacznie określić jaka będzie reakcja. Bez dwóch zdań można jednak powiedzieć, że jest ona ważna w działaniach marketingowych. Musi jednak zostać wykonana starannie i ze zwróceniem uwagi na pewne elementy, dlatego też należy zlecić stworzenie grafik osobie doświadczonej, która posiada odpowiednie umiejętności.