Czy opinia w Internecie ma znaczenie?


Posiadanie pozytywnych opinii w Internecie, to bardzo duży sukces dla firm. Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę jak dużą rolę odgrywają one w trakcie pozyskiwania nowych klientów. Opinia w Internecie pozwala klientowi uzyskać informacje na temat tego czy inni klienci byli zadowoleni z produktu bądź usługi danego przedsiębiorstwa. Około 90% konsumentów w sieci zanim dokona zakupu, sprawdza w sieci jakimi opiniami cieszy się dany produkt bądź usługa. Dzięki pozytywnym opiniom, można zwiększyć swoją sprzedaż, pozyskać nowych klientów oraz poprawić swój wizerunek w sieci. Co w takim razie zrobić, aby pozytywna opinia w Internecie pojawiała się na temat przedsiębiorstwa?

opinia w Internecie czy warto o nią dbać

Co robić, aby pozytywna opinia w Internecie pojawiła się na temat przedsiębiorstwa?

Dzięki opiniom w Internecie firma może rozwijać swoje przedsiębiorstwo. Dzięki nim można promować swoją firmę i dostarczać klientom wielu informacji o przedsiębiorstwie. Należy więc dać możliwość klientom do pozostawienia opinii na temat produktu bądź usługi. Jak to zrobić? Istnieje kilka sposobów. Po pierwsze posiadając własny sklep internetowy warto umożliwić klientom pozostawianie opinii właśnie w nim.

Dobrym rozwiązaniem będzie też wykorzystanie wizytówki w Google, w której również można zostawiać opinie na temat przedsiębiorstwa, co więcej firma może na nie odpowiadać i wyjaśniać wszystkie wątpliwości pojawiające się tam, co jest dużą szansą dla organizacji na poprawę swojego wizerunku. Kolejnym dobrym rozwiązaniem będzie wykorzystanie Facebooka do pozyskiwanie nowych opinii. Oczywiście takie portale jak Opineo czy Ceneo również są dobrym pomysłem, należy jednak pamiętać, aby opinie te były wiarygodne, ponieważ konsumenci są mocno wyczuleni na fałsz i brak autentyczności.

Negatywna opinia w Internecie – coraz z nią zrobić?

Wiele firm zastanawia się co robić, kiedy pojawi się negatywna opinia w Internecie. Firmy najczęściej zastanawiają się nad skasowaniem takiej oceny. Okazuje się, że rozwiązanie to nie jest do końca prawidłowe. Posiadanie samych pozytywnych ocen może wpłynąć na utratę wiarygodności przez przedsiębiorstwo. Jak wiadomo praktycznie każda firma posiada również niezadowolonych klientów, dlatego też nie warto usuwać takich opinii, opłaca się jednak na nie odpowiadać i wyjaśniać wszelkie wątpliwości.

Takie rozwiązanie na pewno dużo lepiej wpłynie na wizerunek firmy, aniżeli usuwanie negatywnych opinii. Firma, które nie decyduje się na pozostawieniem negatywnych ocen, może zostać uznana za przedsiębiorstwo, które nie pozwala swoim klientom w swobodny sposób wypowiadać się i dzielić własnym zdaniem z innymi internautami. Istnieją jednak sytuacje, kiedy usunięcie takiej oceny będzie zrozumiałe. Szczególnie będzie to w sytuacji, gdy komentarz posiada w sobie przekleństwa, narusza etykę, dobre obyczaje bądź w momencie umieszczenie w takim komentarzu nieprawdziwych informacji na temat firmy.

opinia w Internecie

Czy opinia w Internecie wpływa na decyzję zakupową konsumenta?

Coraz więcej firm wie jak dużą rolę ma pozytywna opinia w Internecie. Rosnąca konkurencja na rynku powoduje, że konsumenci mają bardzo duży wybór przez co w dużej mierze kierują się oni opiniami zamieszczonymi w sieci przez innych użytkowników i właśnie za ich pośrednictwem dokonują decyzji zakupowej. Jak podają badania, posiadanie około 5 pozytywnych opinii pozwoli prawie trzykrotnie zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup danego produktu.

To właśnie pokazuje, dlaczego warto zainteresować się opiniami i pozyskiwać je od swoich klientów. Tak jak to zostało wyżej wspomniane posiadanie negatywnych komentarzy nie jest do końca złym pomysłem, ich brak może sprawić, że konsumenci staną się podejrzliwi, co może przełożyć się na zrezygnowanie z wyboru danego przedsiębiorstwa.

Czym jest wizytówka w Google?

Wizytówka w Google jest to profil przedsiębiorstwa w Internecie, który jest całkowicie darmowy i pozwala firmie umieszczać wszystkie podstawowe informacje na temat organizacji, taki jak adres siedziby firmy, godziny otwarcia, dane kontaktowe, a także pojawiają się tam opinie konsumentów na temat przedsiębiorstwa, na które może ono odpowiadać i dzięki temu poprawiać swój wizerunek. Wizytówka w Google daje możliwość zwiększenia widoczności w Internecie, ponieważ wpływa na pozycję firmy w organicznych wynikach wyszukiwania.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Have any Question or Comment?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *