Czym jest wizytówka w Google?


google moja firma

Dziś, kiedy warunkiem istnienia biznesu staje się sposób funkcjonowania w sieci, wizytówka w Google jest bezcenna. Większość firm z większości branż dzięki niej pozyskuje nowych klientów na lokalnym rynku. Dowiedz się, czym jest wizytówka Google i jak ją założyć.

 

Wizytówka w Google – co to jest?

Wizytówka w Google to tak naprawdę konto Google Moja Firma. Jest to nic innego, jak krótki opis, który wyświetla się użytkownikom szukającym miejsc z twojej branży w okolicy. To najlepszy sposób na przyciągnięcie do siebie nowych lokalnych klientów.

Ostatnio wizytówka w Google staje się coraz szerzej wykorzystywanym narzędziem. Coraz więcej firm decyduje się na jej założenie, ponieważ przynosi wymierne korzyści. Dzięki niej twoja lokalizacja pojawia się na Mapach Googla i w wynikach organicznych. Założenie wizytówki jest w pełni darmowe, warto więc poświęcić na to czas i uzupełnić wszystkie dane, które mogłyby być przydatne dla klienta. Wizytówka Google powinna zawierać przynajmniej podstawowe informacje – godziny otwarcia, adres i numer telefonu a także link do strony firmowej.

moja firma

Zalety posiadania wizytówki w Google

Jedną z najważniejszych zalet posiadania wizytówki czyli konta Google Moja Firma jest ogromne wsparcie dla pozycjonowania. Ważne jest także to, że wizytówka oznacza łatwy i szybki dostęp do najważniejszych informacji o firmie. Dla użytkowników Internetu to bardzo ważne, by szybko i wygodnie dowiedzieć się wszystkiego o miejscu, do którego chcą pójść. Dobrze zrobiona zakładka z pewnością przekona nowych klientów do odwiedzenia twojej firmy.

Co więcej, wizytówka oznacza także możliwość publikowania zdjęć i odbierania opinii klientów. Pozytywne komentarze zawsze przełożą się pozytywnie na sprzedaż i liczbę klientów. W końcu zweryfikowane miejsca wzbudzają większe zaufanie, a polecenia innych klientów są najlepszą reklamą. Dlatego właśnie wizytówka Google to najlepszy sposób na przekonanie nowych osób do skorzystania z twoich usług.

Google udostępnia ci także statystyki, w których znajdują się ważne z punktu biznesowego dane. Dowiadujesz się, ile osób przeglądało twoją wizytówkę, ile osób zadzwoniło do ciebie dzięki niej. To ważne informacje, które możesz wykorzystać podczas tworzenia nowej kampanii marketingowej.

Wizytówka Google Moja Firma a pozycjonowanie

Poleca się stworzenie wizytówki Google Moja Firma osobom, które dopiero zaczynają przygodę ze swoim biznesem. Warto ją uruchomić w momencie, kiedy strona internetowa będzie już działała. Z jednej strony dlatego, że jest to sposób na pozyskanie klientów i zaistnienie w sieci, z drugiej strony wizytówka wspiera pozycjonowanie.

Okazuje się, że napływ nowych klientów jest z jednej strony związany z wyszukiwaniem po lokalizacji, z drugiej jednak wizytówka Google gwarantuje więcej wejść organicznych na stronie. Ułatwia także wysokie zaindeksowanie się firmowej strony.

Jak założyć wizytówkę w Google

Założenie konta Google Moja Firma jest bardzo proste. Tak naprawdę nie potrzebujesz żadnych dokumentów, czasu ani pieniędzy, ponieważ jest to bardzo proste. Początkowo wystarczy, że podasz podstawowe informacje o swojej firmie – adres, telefon, mail lub inny sposób kontaktu, a także oczywiście godziny otwarcia. Warto profil rozszerzyć także o dane na temat przyjmowanych sposobów płatności czy statystyk odwiedzin.

Bardzo ważne jest także to, by wybrać odpowiednią kategorię. Przyporządkowanie do kategorii jest jak TAG – po nim najłatwiej będzie wyszukać twoją działalność w danej lokalizacji. Warto także uzupełnić opis. Chociaż oczywiście nie wszyscy go przeczytają, warto stworzyć coś interesującego, bo być może ktoś się nim zainteresuje. Co więcej – może być istotny w wynikach wyszukiwania. Dodaj także ładne, estetyczne i dobrej jakości zdjęcie, ponieważ element graficzny jest o wiele bardziej atrakcyjny.

Po pewnym czasie, kiedy zaczną napływać opinie o twojej firmie, staraj się śledzić je na bieżąco. To niezwykłe źródło wiedzy dla ciebie – bezpośrednia informacja zwrotna o twoich usługach. Na opinie użytkowników możesz reagować. Warto na nie odpisywać, to jeden z najważniejszych elementów budowania relacji z klientem.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Have any Question or Comment?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *