Wizytówka Google to skuteczne narzędzie biznesowe, które pozwala nie tylko zyskać widoczność w wyszukiwarce, ale również zaprezentować najmocniejsze strony naszej firmy. Co najważniejsze jest całkowicie bezpłatne. Jak, więc założyć Google Moja Firma krok po kroku? Mam kilka wskazówek, dzięki czemu w pełni wykorzystacie potencjał wizytówki!
Wizytówka Google Moja Firma to doskonałe narzędzie dla osób prowadzących lokalny biznes. Dlaczego? Ta funkcjonalność daje, bowiem możliwość prezentacji ofert w wyszukiwarce oraz mapach Google. Ma to bezpośrednio wpływ na pozycję wyszukiwania, dzięki czemu większa ilość odbiorców ma szansę dotrzeć do naszej oferty. Jednak będzie ona spełniała swoją funkcję tylko wówczas, jeśli zostanie prawidłowo uzupełniona. Jakie informacje powinniśmy zamieścić na etapie prezentacji oferty, żeby działała ona skutecznie na rozwój firmy? Przede wszystkim dane kontaktowe takie, jak numer telefonu, mail i przede wszystkim adres, który zapewni nam widoczność w internetowej mapie.
Ponadto zwięźle, ale zachęcająco musimy opisać nasze usługi i produkty. Wizytówka Google pozwoli zaprezentować ofertę dobom poszukującym tego typu biznesów wokół danej lokalizacji. Istotne jest też zaznaczenie kategorii i branży wokół której skupia się nasza działalność. Kiedy uzupełnimy wszystkie niezbędne elementy dojedziemy do etapu weryfikacji konta, które odbędzie się przy wykorzystaniu metody telefonicznej lub sms. Kiedy nasza wizytówka zostanie zweryfikowana, możemy garściami czerpać z możliwości tego narzędzia.
Rejestracja i co dalej?
Stworzenie profilu w Google Moja Firma to dopiero początek sukcesu, bowiem najefektywniej działają te wizytówki, które są regularnie aktualizowane. Jak to robić? Przede wszystkim uzupełniając galerię marketingowo atrakcyjnymi zdjęciami. W zależności od tego, jaki jest profil działalności firmy możemy zdecydować się na publikację fotografii produktowych lub zdjęć prezentujących siedzibę firmy lub zespół. Warto również poszerzać treści o wpisy tekstowe z życia firmy, informacje o produktach, czy dodawać wydarzenia związane z działalności organizacji. Niezwykle istotny aspektem wizytówki Google jest odpowiadanie na komentarze pojawiające się na naszym profilu – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Narzędzie nie daje możliwości usuwania wpisów użytkowników, dlatego tak istotne jest, żeby ustosunkować się do każdej opinii oraz opracować plan odpowiedniego reagowania na negatywne wpisy.