By przyciągnąć uwagę odbiorcy w sieci, trzeba go zaprosić w miejsce, gdzie znajdzie wiarygodne informacje na temat firmy, czy marki. Wciąż jest nim w pierwszej kolejności oficjalna strona internetowa. Pomimo zmieniających się trendów, wielu przedsiębiorców wciąż inwestuje w tak zwane wizytówki. Dlaczego trend ten się utrzymuje? Co sprawia, że warto postawić taką właśnie prostą stronę WWW?
Wizytówka online wysoko w Google
Tworząc swoją stronę internetową ważne jest, by stać się widocznym w wyszukiwarce Google. Wizytówka ma z reguły tylko kilka zakładek w menu. W związku z tym pozycjonowanie nie jest ani skomplikowane, ani czasochłonne. Do tego stopnia, że o działania SEO można zadbać w swoim własnym zakresie. Dbałość o dobry ranking w wyszukiwarce nie przekłada się na zbyt duże wydatki finansowe na SEO.
Czytelny przekaz najważniejszych informacji
Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć się czegoś o firmie i o jej ofercie, najprościej zaprezentować swoją działalność właśnie za pomocą wizytówki. Kilka zakładek w zupełności wystarczy, żeby przedstawić pokrótce historię firmy, a także produkty lub usługi i różne formy kontaktu. Zakładki te nie zajmują zbyt wiele miejsca, toteż cała strona internetowa szybko się wczytuje. Odwiedzający nie może narzekać na jakość zaprezentowanych treści ani na nawigację, dlatego chętnie zapoznaje się z treścią.
Wizytówka online na kieszeń każdego przedsiębiorcy
Jako że wizytówka należy do wyjątkowo prostych stron, jej budowa nie jest czasochłonna. Jej utworzeniem może się zająć osoba nawet z niewielkim doświadczeniem. Utworzenie takiej strony nie jest zatem wydatkiem, które może w znacznym stopniu obciążyć firmowy budżet. Jeżeli jest profesjonalnie zaprojektowana i nie budzi zastrzeżeń pod względem funkcjonalnym i estetycznym, odbiorcy nie będą na nią narzekać.
Wizytówkę można rozbudować do dowolnie większego serwisu
Wiele osób decyduje się na postawienie w sieci wizytówki, ponieważ strona ta stwarza dalsze możliwości rozbudowy. Zatem witryna internetowa może rozwijać się tak samo, jak czyni to firma. Z każdym kolejnym etapem rozrastać się o nowe zakładki i udogodnienia aż osiągnie optymalną wielkość właściwą dla dużego przedsiębiorstwa. Jest to więc inwestycja, która rozkłada się w czasie, co przemawia za tym, by z niej skorzystać.
Prosta wizytówka pomimo że wygląda jak strona statyczna, na której nie pojawiają się regularnie nowe treści, nie musi wcale mieć takiego charakteru. Na samym początku działalności przedsiębiorcy zależy najbardziej na tym, by klienci wiedzieli, gdzie się kierować, by zamówić produkt. W dalszej kolejności ma się w zamyśle poszerzenie takiej witryny o blog, różne formy kontaktu online, czy o sklep internetowy. Jest to możliwe, niezależnie od tego, jaką szatę graficzną ma taka strona i w jaki sposób przebiega w niej nawigacja.
Wizytówka nie musi mieć wiele treści
Żeby uniknąć pytań klientów o to, dlaczego firma udziela skąpych informacji w sieci na swój temat lub swojej oferty, można właśnie zaprojektować wizytówkę. Z reguły strona ta nie ma zbyt dużej ilości treści, więc jest to zrozumiałe, gdy zakładek jest na przykład tylko kilka a nie kilkanaście. To ważna informacja dla wszystkich tych przedsiębiorców, którzy działają w wąskim sektorze w danej branży. To właśnie ci biznesmeni z reguły postanawiają pozostać przy wizytówce, gdyż nie ma potrzeby dodawania nowej treści.
Wizytówka nie wymaga częstych aktualizacji
W przeciwieństwie do bardziej rozbudowanych stron, na przykład opartych na systemach CMS, wizytówka nie wymaga aktualizacji. Nie trzeba jej nawet odświeżać, o ile wykonało się ją z uwzględnieniem współczesnych założeń. Będzie tak samo dobrze prezentować się za kilkanaście miesięcy jak wygląda dzisiaj. Nie trzeba zatem zatrudniać specjalistów od technologii IT, którzy cały czas dbaliby o to, by strona ta poprawnie funkcjonowała w sieci.
Tak naprawdę strona ta nie musi być w ogóle aktualizowana, o ile nie zmienią się przyjęte standardy. Tworząc wizytówkę, warto pamiętać o tym, że powinna być mimo wszystko responsywna. Szczególnie wtedy, gdy widoczność w Google ma znaczenie, a wyszukiwarka ta kładzie nacisk na rozwiązania RWD na stronach internetowych.