Google z katalogu stron staje się miejscem docelowym podróży po sieci. Szukając firmy, wiele osób sprawdza dane i opinie na Google Maps i odpowiedzi na pytania w Feature Snippets. Jak to wykorzystać na swoją korzyść?
Jak znaleźć się nad wynikami Google?
Nad wynikami Google znajdują się reklamy – to oczywiste. Ale nie tylko one! Od jakiegoś czasu nad pierwszymi wynikami w wyszukiwarce mogą znajdować się też:
- tabele,
- krótkie odpowiedzi na pytania,
- filmy
Coraz więcej osób zadowala się odpowiedzią na swoje pytanie w formie video poradnika czy dwóch zdań z najważniejszymi danymi. Jak się tam znaleźć? Po pierwsze, warto umieszczać poradniki na Youtube, a na stronach – wyczerpujące temat tabele z rozmiarami, datami, kalorycznością itp. Aby awansować do „feature snippets”, „wystarczy” przygotować artykuł, który maksymalnie wyczerpie dany temat.
Nie zaszkodzi też, jeśli strona będzie miała dobrą reputację z dużą ilością linków prowadzących do niej i bogatą historią. Większość osób ufa informacjom zawartym w sekcji umieszczonej nad wynikami Google. To poprawia reputację firmy.
Jak poprawić dane firmy na Google Maps
Założenie, że Google Maps to tylko wskazówki dotyczące dojazdu, jest błędne! Można tam dodać zdjęcia, opinie, telefon, adres strony i godziny otwarcia restauracji czy biura. Dzięki temu klienci:
- szybciej podejmują decyzję o wizycie;
- nie muszą zastanawiać się, jak trafić lub do której jest czynne;
- od razu widzą opinie o zakresie cen, rodzaju miejsca czy obsłudze.
W ten sposób coraz częściej wyszukiwane są restauracje, salony kosmetyczne i sklepy. Opinie w Google Maps zastępują porównywarki cen i portale z recenzjami.
Google Images coraz ważniejsze?
Zamiast długich artykułów o towarze czy usłudze, coraz częściej rzucamy okiem na zdjęcie, by wyrobić sobie opinię. Obecność na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania Google Images daje szansę, że osoba zainteresowana manicurem w Warszawie czy fotelami gamingowymi na Pomorzu wejdzie właśnie na naszą stronę. Jak do tego doprowadzić? Zdjęcia muszą być dobrej jakości, naturalne i dobrze opisane, by dało się je znaleźć. Do tego najlepiej własne, a nie stockowe, które mógłby umieścić w sieci każdy. To zwiększa zaufanie i wzbudza zainteresowanie usługami firmy, która dba o tak transparentną obecność w sieci.