
Założenie wizytówki w Google to rozwiązanie, które przynosi wymierne korzyści. Dla wielu branż jest to strzał w dziesiątkę – darmowe działanie, które działa lepiej niż kosztowne kampanie marketingowe. Co jednak, jeśli Google zablokowało wizytówkę?
Wizytówka w Google – co to jest?
Wizytówka w Google to profil Moja Firma. Wyświetla się ona na Mapach Googla wraz z lokalizacją. Wizytówka pozwala na opublikowanie informacji o godzinach otwarcia, dojeździe, możliwości płacenia kartą i tym podobne. Jest to świetne rozwiązanie, bowiem wiele osób właśnie przez wyszukiwarkę szuka konkretnego miejsca usługowego w swojej okolicy. To świetny sposób, by wypromować się na lokalnym rynku.
Wizytówka w Google pozwala także na wprowadzenie zdjęć i zrobienie systemu ocen i komentarzy. Wartość jest naprawdę ogromna, jednak może zdarzyć się, że stworzysz profil, przygotujesz wizytówkę, wrzucisz zdjęcia i… nic. Albo zorientujesz się nagle, że klientów, którzy mówią, że znaleźli cię w Internecie jest coraz mniej. Okazuje się, że wizytówka po prostu zniknęła. Czy to możliwe?
Kiedy Google może zablokować wizytówkę?
To, że firma znika z googlowych map ma trzy uzasadnienia. Tylko w tych wypadach Google może ją po prostu usunąć. Pierwszy z nich jest bardzo prosty: nikt nie zweryfikował wizytówki. Wizytówkę Moja Firma należy przypisać do konkretnego konta. Jeśli nikt jej nie przypisze to również nikt jej nie opublikuje.
Drugi powód likwidacji jest nieco bardziej skomplikowany: czasami okazuje się, że wizytówka jest duplikatem. Jak to możliwe? Jeśli firma działa już od dłuższego czasu, pewnie masz stworzony profil w Panoramie Firm. Czasami w trakcie jego tworzenia powstawała także wizytówka Google. Jeszcze kilka lat temu nie było to takie popularne, więc nawet mogłeś nie zdawać sobie z tego sprawy. Może się okazać, że istnieje ona do dziś i jest tą oficjalną. W związku z tym ta nowa, jeśli będzie miała identyczną nazwę, a najczęściej tak jest, ponieważ tworzy się ona automatycznie, będzie uznana jako duplikat i usunięta. Ten problem może pojawić się także wtedy, gdy ktoś z twoich pracowników, na przykład marketingowiec, wcześniej założył wizytówkę. Tak się czasami dzieje, a wtedy jedna z nich jest usuwana.
Trzeci powód jest niezwykle rzadki – wizytówka jest usuwana, jeśli twoje usługi są wykonywane poza siedzibą firmy. W tym wypadku powinieneś zaznaczyć, że „dostarczasz produkty i świadczysz usługi u klientów”. Jeśli tego nie zrobisz, a w miejscu, gdzie firma jest zarejestrowana nie będziesz świadczyć usług, Google może usunąć wizytówkę. Dotyczy to zwłaszcza hydraulików, złotych rączek czy kosmetyczek dojeżdżających do klienta. Czasami zdarza się, że pracownicy Google weryfikują, gdzie są wykonywane usługi. W Polsce takich przypadków jest jednak bardzo mało.
Co zrobić po blokadzie?
Jeśli wiesz, co było przyczyną zablokowania wizytówki, masz wiele możliwości, żeby to odwrócić. Blokada nie oznacza, że nie możesz stworzyć nowej lub odzyskać starej. Ważne jest tylko to, by zrobić to prawidłowo, by blokada znów się nie powtórzyła.
Warto także wypytać współpracowników czy wspólników. Być może wizytówkę przypisano do niewłaściwego konta email lub ktoś już stworzył wcześniejszą. W tym drugim wypadku warto wrócić do tej pierwszej i reaktywować ją. Starsze wizytówki z reguły lepiej pracują dla SEO, więc nie ma sensu jej kasować. Na pewno nie rezygnuj –wizytówka w Google dla wielu branż jest najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów na lokalnym rynku.
One comment on “Kiedy Google może zablokować wizytówkę?”
MajNejm
5 stycznia 2020 at 21:27Ogólnie to co dzieje się od kilku miesięcy woła o pomstę do nieba. Google robi wielkie czystki wszystkich swoich usług, wizytówek Google również. Sporo kasują i końca nie widać. W takim czasie niebezpiecznie jest robić cokolwiek w Internecie. Jak nie można być pewnym Google, to czego?