Jeśli nie ma Twojej restauracji w Google, to prawie jakby nie było jej wcale…dla setek potencjalnych klientów, którzy mogą stać się gośćmi w Waszym lokalu. Dlatego tak ważne jest to, by realizując strategię marketingową naszego punktu gastronomicznego nie zapomnieć o wizytówce w Google. To darmowe narzędzie w branży restauracyjnej jest prawdziwą potęga. Czym jest, jak działa i dlaczego jest tak ważna w promocji? Przygotowaliśmy dla Was przewodnik, dzięki któremu wizytówką Google nie będzie miała przed Wami tajemnic.
Po co wizytówka Google naszej restauracji?
Wyjdźmy od kluczowych kwestii, czyli wyjaśnijmy sobie co to w ogóle jest ta wizytówka Google. Otóż jest to narzędzie, które pozwala firmom i instytucjom działającym lokalnie generować widoczność w wyszukiwarkach internetowych oraz przy użyciu mapy Google. W wirtualnym świecie to taki rodzaj szyldu, który pokazuje, gdzie można znaleźć nasz lokal. Umożliwia to potencjalnym klientom dotarcie do restauracji i wskazuje odległość od ich aktualnego miejsca pobytu.
Ale to nie wszystko, bo wizytówka Google to również możliwość dodania zdjęć, informacji o firmie, zakresu proponowanych usług i innych wartościowych dla użytkowników informacji. Ponadto wizytówka Google to świetne narzędzi komunikacji z klientami. Jak skutecznie prowadzić promocję z pomocą tego narzędzia? Wyjaśniamy krok po kroku!
Jak stworzyć Google Moja Firma skutecznie?
Jemy najpierw oczami, dlatego materiały wizualne stanowią niezwykle ważny element contentu, który powinna zawierać wizytówka restauracji. Badania pokazują, że profile, które uzupełnione są fotografiami generują prawie 40% więcej ruchu niż te, które nie zawierają materiałów wizualnych.
Skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi gości jest również publikowanie wpisów. Działają one na zasadzie walla znanego z mediów społecznościowych. Może skupić się na publikacjach związanych z ofertą, dotyczących bieżącej sytuacji w restauracji lub posty informujące o zmienionym trybie pracy. Dzięki temu nasi goście będą na bieżąco wiedzieli, co się dzieje w lokalu i czego mogą się spodziewać po jego odwiedzeniu. Za sprawą takich publikacji goście zyskają pewność, ze nie spotkają ich żadne przykre niespodzianki w lokalu typu zamknięcie lub skrócone godziny otwarcia i łatwiej będzie podjąć im decyzję o jego odwiedzeniu.
Przejdźmy teraz do kluczowego zagadnienia związanego z funkcjonalnością wizytówki Google, czyli wpisami gości. Użytkownicy mogą dzielić się wrażeniami związanym iż kuchnią, wystrojem lokalu czy poziomem obsługi. Im więcej opinii zyskamy, tym stajemy się bardziej wiarygodni dla gości, którzy jeszcze w naszej restauracji nie byli. Istotną kwestią związaną z możliwością publikowania rekomendacji jest konieczność zareagowania na nie. Powinniśmy ustosunkowywać się zarówno do tych negatywnych opinii, jak i pozytywnych. Reakcje na wpisy zadowolonych gości pozwolą wzmocnić z nimi relacje, a w przypadku komentarzy negatywnych okazać troskę i dbałość o najwyższy poziom usług.
Google Mapa – skuteczne narzędzie promocji restauracji
Sieć to świat niezwykle ważny dla rynku gastronomicznego, dlatego trzeba również zadbać o widoczność i o to, by zostać zauważony w gąszczu konkurencji. Wizytówki wyświetlają się nad wynikami organicznymi, dlatego posiadanie wizytówki to również ogromna szansa na zbudowanie mocnej marki online. Widoczność w sieci to niezawodny sposób na zbudowanie sukcesu lokalu gastronomicznego. Dlatego w strategii marketingowej Waszej restauracji nie może zabraknąć wizytówki Google. To pozornie drobne bezpłatne narzędzie jest niezwykle ważnym elementem pozyskiwania nowych klientów dla branży gastronomicznej oraz wzmacniania relacji ze stałymi gośćmi.