Reklamy graficzne w Google – czy obraz może sprzedawać?


Trudno byłoby znaleźć przedsiębiorcę wprowadzającego na rynek swoje produkty, usługi albo markę, który nie interesowałby się działaniami promocyjnymi. Bardzo duże znaczenie będą tu odgrywać rozmaite działania marketingowe realizowane w przestrzeni internetowej. Jeżeli ktoś pomija te aspekty, to znaczy, że nie rozumie potrzeb współczesnego rynku. Jeżeli jednak chcemy wygenerować bardzo duży ruch na naszej stronie, gdzie oferujemy coś interesującego dla klientów, to warto wykorzystać reklamy graficzne w Google. Dzięki nim właśnie może być odpowiednio zrealizowane targetowanie. Dzięki temu więc mamy szansę pozyskać bardzo dużą ilość klientów i kontrahentów.

Jak w praktyce wyglądają reklamy graficzne?

Tego rodzaju reklamy inaczej są określone banerowymi. Jest to typ promocji, który będzie zawierać elementy graficzne, które są wyświetlane w sieci reklamowej Google Display Network. W praktyce ten mechanizm marketingowy wygląda tak, że jeżeli jakiś internauta kliknie w taki baner reklamowy, to automatycznie jest przenoszony na witrynę internetową reklamodawcy. Czy więc typowo graficzna reklama może się dobrze sprzedawać? Zgodnie ze statystykami sieć tego typu reklam będzie obejmować obecnie aż 2 mln stron internetowych. Tego typu promocyjne wirtualne elementy docierają do 90% użytkowników internetu na świecie. Dane te, więc są wystarczającym potwierdzeniem na skuteczność takich działań promocyjnych.

Duży zasięg reklam graficznych

Reklama internetowa nie ma sobie obecnie równych. Jeżeli chodzi o wykorzystanie tego rodzaju sieci promocyjnej, to aktualnie na terenie naszego kraju liczba stron internetowych przekracza już 40 tys. Należy tu wspomnieć, że z takich wariantów marketingowych korzystają takie molochy informacyjne jak, chociażby Gazeta, Onet albo Interia. Zwróćmy uwagę, że zasięg takiej treści reklamowej będzie wynosić aż 92% internautów. Dodajmy, że rocznie liczba wyświetlanych reklam to ponad 40 miliardów, a z roku na rok statystyki będą się sukcesywnie zwiększały. Poza tym system tego rodzaju reklam będzie się charakteryzować bardzo różnymi formami reklamowymi. Dzięki temu daje to możliwości bardzo dokładnego kierowania przekazem.

Efektywność reklam internetowych

Dzięki właśnie tej różnorodności mamy możliwość tworzenia niezwykle efektywnych kampanii promocyjnych. Wszystko to robi oczywiście się po to, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie konkretnych celów biznesowych reklamodawców. Liczy się, więc profilowanie i indywidualne podejście. Tak więc w praktyce metody kierowania reklam będą się dzieliły zgodnie z fachową terminologią na kierowanie kontekstowe, behawioralne, a także miejsca docelowe. Dodatkową zaletą reklam graficznych jest to, że jeszcze możemy tu dodać kryteria demograficzne.

Metody kierowania reklam

W praktyce więc kierowanie kontekstowe będzie się realizowane, bazując na słowach kluczowych, które się znajdują w treści strony. Odbywa się to także na podstawie kategorii tematycznych, z którymi można ją powiązać. Ważne też może się okazać kierowanie behawioralne. W tym przypadku reklamę będzie się dopasowywać pod kątem konkretnego odbiorcy. Tutaj bardzo istotne będzie zainteresowanie użytkownika jakimiś konkretnymi obszarami w przestrzeni internetowej. W przypadku tej kategorii należy również wymienić remarketing. Oznacza to emisję reklam w przypadku użytkowników, którzy odwiedzali akurat stronę konkretnego reklamodawcy wcześniej. Zauważmy też, że do dyspozycji reklamodawcy jest wybranie konkretnych miejsc docelowych. Chodzi, więc o witryny internetowe, na których ma zamiar on emitować swoje treści reklamowe. Oczywiście te wszystkie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Have any Question or Comment?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *