Wizytówka Google potrzebna jest każdej szanującej się firmie, która myśli o swoich klientach na wielu płaszczyznach. Jedną z tych płaszczyzn jest Internet, gdzie zawsze zagląda większość klientów zainteresowanych daną grupą produktów i usług.
Czym jest wizytówka w Google?
Wyszukiwarka Google oferuje aktualnie usługi Google Moja Firma w ramach której można założyć wizytówkę. Jest to całkowicie darmowe, dlatego jeżeli istnieje tylko taka możliwość warto skorzystać z takiego narzędzia. Właściciel firmy lub specjalnie oddelegowana osoba ma prawo stworzyć taką wizytówkę, która po odpowiedniej weryfikacji zostanie umieszczona w sieci. Dzięki takiej wizytówce klienci mogą dowiedzieć się o istnieniu danej firmy oraz o jej lokalizacji. Niezależnie od tego w jakiej branży działamy oraz jak wielka jest nasza firma – zaleca się utworzenie takiej wizytówki, aby szersze grono potencjalnych konsumentów mogło zapoznać się naszą ofertą.
Dla kogo?
Zanim jednak założymy taką wizytówkę warto dowiedzieć się, jakie firmy mogą ją założyć a jakie nie kwalifikują się do jej posiadania.
Przede wszystkim dopuszczone do użytkowania są te podmioty gospodarcze, które posiadają siedzibę stacjonarną swojej firmy, w której w podanych godzinach można znaleźć pracowników. Wyjątkami od tej reguły są bankomaty, paczkomaty. W przypadku tych dwóch elementów należy również podać informację, gdzie klienci ewentualnie uzyskają pomoc. Drugim wyjątkiem są firmy prowadzące sezonową działalność, jak np. lodowiska. Ale muszą one posiadać stały szyld, który będzie zawsze widoczny dla klientów w odpowiednim miejscu.
Do firm, które nie mogą założyć swojej wizytówki w Google zalicza się podmioty gospodarcze oferujące nieruchomość na sprzedaż lub na wynajem. Przykładem prowadzenia takiej działalności może być dom wypoczynkowy. Przy czym agencje nieruchomości, które oferują sprzedaż lub wynajem mogą również założyć taką wizytówkę. Podmioty oferujące usługi, prowadzące zajęcia lub spotkania regularnie odbywające się w lokalizacji, która docelowo nie należy do danego podmiotu nie kwalifikują się do wizytówki Google.
Osobami, które mogą umieszczać, modyfikować informacje zawarte w Google wizytówka to właściciele firm lub też osoby wyznaczone, które będą dodane jako menedżerowie.
Co musi zawierać taka wizytówka?
Wizytówka w Google będzie prawidłowa, jeżeli będzie zawierała poszczególne informacje do których należy zaliczyć:
- adres siedziby firmy oraz sposób dojazdu do niej,
- kontakt – telefon oraz adres e-mail,
- godziny pracy – wiele wizytówek w Google Moja Firma nie ma uzupełnionych takich informacji, co jest błędem,
- oferta podmiotu gospodarczego,
- opinie osób, które skorzystały już z danych usług lub produktów,
- zdjęcia oferowanych przez siebie produktów,
- aktualne promocje lub oferta sezonowa.
Zalety posiadania wizytówki Google
Istnieje wiele korzyści z posiadania takiej wizytówki, jak chociażby możliwość dotarcia do jeszcze szerszego grona klientów. Jest to szczególnie ważne, jeżeli firma działa na rynku lokalnym. Dodatkowo wyskakujące od razu podpowiedzi w postaci możliwości dojazdu do danej firmy ułatwiają klientom odnalezienie nas. Wyniki wyszukiwania pojawiają się bardzo szybko bez najmniejszego problemu
Nie można również zapominać o tym, że prawidłowo skonstruowana wizytówka w Google Moja Firma pozwala na osiągniecie wysokiej pozycji w naturalnych wyszukiwaniach, co jest bardzo ważne jeżeli chodzi o SEO.
Do innych zalet zaliczyć należy możliwość wystawienia opinii klientów korzystających z naszych usług – nawet, jeżeli chodzi o negatywną ocenę. Dzięki temu będziemy wiedzieć, że coś jednak należy poprawić. Dodatkowo chat Google umożliwia udzielenie odpowiedzi na zadane pytania przez klientów. Ogromna zaletą jest również skrócenie drogi poprzez przycisk CAT – dzięki jednemu przyciskowi będziemy mogli zadzwonić do danej firmy.
Nie można również zapomnieć, Klienci wiedzą, że mają do czynienia z rzetelną i wiarygodną firmą.