Prowadzisz własną firmę, masz już konta w mediach społecznościowych, ale nadal nie powiedziałeś ostatniego słowa w kwestii poszerzania horyzontów i próby dotarcia do nowych odbiorców? Czas na coś nowego – wizytówka Google to narzędzie, które czeka na to, byś je wreszcie skonfigurował! Ogromnym plusem poświęcenia czasu wizytówce Google jest fakt, że raz wpisane dane posłużą jednocześnie jako informacje o twojej firmie w Google Maps. Zyskasz również możliwość pozycjonowania lokalnego.
Co to jest wizytówka Google i czego można się o dowiedzieć z niej o firmie?
Ogólnodostępna wizytówka Google to pewnego rodzaju profil firmy, dzięki któremu możesz udostępniać innym informacje o swoim biznesie. To właśnie poprzez wizytówkę Google użytkownicy będą mogli bez problemu znaleźć twoją firmę zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. Jakie informacje zawarte są w narzędziu, jakim jest wizytówka Google?
Na pewno musi pojawić się w niej pełna nazwa firmy oraz adres. Przydatne są także godziny otwarcia oraz dane kontaktowe, przynajmniej numer telefonu. Wizytówka Google najczęściej zawiera także opinie klientów (wiadomo, że im wyższe, tym lepiej) oraz – w przypadku restauracji i kawiarni – można na niej znaleźć menu. Co bardzo ważne, aby wizytówka Google prawidłowo pełniła swoją funkcję, musi zawsze zawierać aktualne informacje. Nikt nie chciały pojechać pod wskazany adres i nie znaleźć tego, czego szuka. Dbaj o czas i dobro swoich potencjalnych klientów, aktualizuj na bieżąco wizytówkę Google, jeśli już zdecydujesz się na jej posiadanie.
Zalety posiadania wizytówki Google
Być może wciąż nie jesteś przekonany, czy korzystanie z wizytówki Google to dobry pomysł. Niech zalety tego rozwiązania mówią same za siebie. Poprawnie skonfigurowana wizytówka Google ułatwia pojawienie się twojej firmy w wyszukiwarce Google na wysokiej pozycji. Bardzo ciekawą opcją tego narzędzia jest możliwość przeglądania statystyk. Szybko zorientujesz się, czy było warto zaistnieć w Google – sprawdzisz nie tylko to, ile osób widziało wizytówkę, ale też ile na przykład zdecydowało się zadzwonić na podany przy niej numer. Boisz się o finanse? Zastanawiasz, ile to będzie kosztować? Nie ma potrzeby. Wizytówka Google jest w pełni darmowa.
Wizytówka Google – jak możesz ją wykorzystać?
Możesz stworzyć wizytówkę i pozwolić, by tylko istniała albo… poświęcając jej nieco więcej czasu i zacząć czerpać z niej wiele korzyści. Kolejne kroki, które możesz podjąć to praca nad pozycjonowaniem wizytówki, zdobywanie jak największej liczby opinii, wchodzenie w interakcje z osobami, które postanowiły podzielić się komentarzem o twojej firmie, a także uzupełnianie strony o aktualne zdjęcia. Choć wizytówka Google, jak już zostało wspomniane, jest bezpłatna, masz także możliwość skorzystania z płatnej opcji reklamy w Google Maps.