Jeśli założyłeś firmę, albo prowadzisz ją od jakiegoś czasu i jeszcze nie masz wizytówki w Google – jesteś dla klientów niemal niewidoczny. Pierwszą rzeczą, którą na ogół klienci sprawdzają, gdy chcą się czegoś o Tobie dowiedzieć, albo do Ciebie pojechać jest właśnie ona. Jej założenie i prowadzenie jest darmowe i stosunkowo proste, a daje Ci ona bardzo wiele korzyści. Jeśli zatem jeszcze jej nie posiadasz, załóż ją czym prędzej.
Rozpoznawalność w sieci.
Internet stał się dla nas źródłem informacji i nawet lokalne, nieduże biznesy już jakiś czas temu zorientowały się o konieczności podania w nim choćby danych teleadresowych. A wizytówka Moja Firma niemal zawsze pojawia się u samej góry w wyszukiwarce.
Porządna wizytówka pozwoli nam nie tylko podać dane, ale również może stać się narzędziem do zwiększenia sprzedaży i przedstawienia oferty. Możemy tam kolacjonować gwiazdki, umieszczać oferty specjalne, menu, terminarz. Stajemy się firmą, o której klient może się sporo dowiedzieć z pewnego źródła. Inni odbiorcy mogą dodać opinię.
Usługi lokalne.
Wiele biznesów działających lokalnie traktuje wizytówkę Moja Firma jako jedno z niewielu albo wręcz jedyne narzędzie promocji w Internecie. To świadczy o tym, jak ważne jest jej posiadanie.
Spójrzmy, w jaki sposób poszukujemy przedsiębiorstw typu fryzjer, stomatolog, mechanik samochodowy, pizzeria. Niemal na pewno zależy nam na dogodnej lokalizacji oraz dobrych opiniach. Wszystko to znajdziemy właśnie w wizytówce.
Jeżeli chciałbyś promować się lokalnie, dobrym pomysłem jest uzupełnienie wizytówki w gogle o lokalne SEO. Powinieneś wtedy do frazy, która określa Twój biznes dodać nazwę miasta, albo dzielnicy.
Uzupełnienie wizytówki.
Po weryfikacji będziesz miał dostęp do panelu, w którym możesz dokonać personalizacji. By mieć jak największą skuteczność sprzedażową musisz umieścić wszystkie intersujące klientów informacje. Wrzuć zdjęcia, obrazujące Twoją usługę, dodaj opisy. Jeśli przyjmujesz klientów na miejscu, zaprezentuj, jak wygląda wnętrze, sprzęty.
Bardzo ważne jest dodanie godzin funkcjonowania przedsiębiorstwa. Nic nie jest bardziej irytujące niż to, jak zainteresowany klient przyjedzie tuż po zamknięciu firmy i nic nie załatwi.
Fajną funkcją jest również wirtualny spacer po firmie. Szczególnie pożądany w przypadku lokali gastronomicznych, salonów spa, fryzjerów i kosmetyczek. Pomaga on klientowi bez wychodzenia z domu zobaczyć lokal i podjąć decyzję o umówieniu się. W obecnych czasach jest to szczególnie cenne, ponieważ zdalna obsługa zyskała na wartości.
Dodatkowe możliwości.
Zwróć uwagę, że jest możliwość posiadania aplikacji na telefon Google Moja Firma. Możesz korzystać z niej w jeszcze bardziej wygodny sposób i Twoi klienci będą na bieżąco.
Zdjęcie 360°, które jest łatwiejsze do wrzucenia i tańsze w produkcji niż wirtualny spacer. Można je wykonać telefonem, a bardzo dobrze pokazuje klientom Twoje wnętrze i Twoją ofertę.
Google Moja Firma poinformuje Cię, kiedy klient podejmie próbę nawiązania kontaktu z Twoją firmą. Możesz obserwować swoich klientów i wchodzić z nimi w interakcję.
Dzięki opcji wystawiania ocen, zwiększysz zaufanie potencjalnych klientów. Zawsze dziękuj za wystawienie opinii, nawet jeśli byłaby ona nie do końca pozytywna. Twoja reakcja jest niezwykle ważna.
Moja Firma łączy się z Google Maps, co bardzo ułatwia klientom dotarcie do Ciebie. Jednym kliknięciem można przejść do nawigacji bez ryzyka pomylenia się w adresie.