Wizytówka w Google – po co jest w ogóle potrzebna?


Wizytówka Google wydaje się w dzisiejszych czasach absolutnie niezbędnym elementem komunikacji internetowej, jednak w rzeczywistości niewiele firm wciąż ją posiada. Przygotowaliśmy dla Was krótki przewodnik na temat tego, dlaczego warto wdrożyć wirtualną wizytówkę w Waszej firmie i jak zrobić to efektywnie.

Szybkość i łatwość kontaktu

Dzisiaj proces zakupowy coraz częściej rozpoczyna się na etapie wyszukiwarki. Wpisanie odpowiedniego zapytania jest często czynnikiem determinującym decyzję na temat tego co i gdzie kupujemy. Wizytówka Google w znaczny sposób zwiększa naszą widoczność głównie dla wyszukiwania lokalnego.  Tym samym jesteśmy bardziej konkurencyjni i dużo łatwiej nasi potencjalni klienci mogą do nas dotrzeć, bo wizytówki umiejscowione są nad organicznymi rezultatami wyszukiwania. Ponadto layout wizytówki Google jest w ten sposób zaprojektowany, że eksponuje przede wszystkim dane kontaktowe. Dzięki temu potencjalni klienci szybko mogą znaleźć numer kontaktowy naszej firmy. To sprawia, że z wizytówek korzystają zarówno klienci kanału online, jak i offline.

Setki możliwości

Wizytówka Google daje znacznie więcej możliwości niż jej tradycyjny pierwowzór. Możemy za jej pośrednictwem udostępniać zdjęcia, filmy, a nawet widoku w wersji 360. Dzięki temu odnalezienie siedziby naszej firmy staje się dla potencjalnych klientów banalnie proste. Ponadto istnieje możliwość publikowania za jej pośrednictwem opinii. Oznacza to, że Google w formie wizytówki daje świetne i zupełnie darmowe narzędzie do budowania systemu opinii i rekomendacji. Oczywiście działa to też niejako w druga stronę i istnieje możliwość publikacji negatywnych opinii bez możliwości moderacji. Jednak rzeczowa i merytorycznie wartościowa odpowiedź na płytki hejt z pewnością nie będzie postrzegana przez odbiorców, jako rzetelne źródło informacji. Dlatego większość firm decyduje się na uruchomienie wizytówki Google traktując ją jako skuteczne narzędzie reklamowe i efektywne wsparcie procesu pozycjonowania szczególnie pod kątem lokalnym.

Założenie i prawidłowe zmodyfikowanie wizytówki jest zajęciem wymagającym zaangażowania, jednak energia, którą temu poświęcimy szybko się zwróci.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Have any Question or Comment?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *